طاها ارومیه

برکات همراهی با قرآن ان شالله ختم به عامل بودن بشه...

طاها ارومیه

برکات همراهی با قرآن ان شالله ختم به عامل بودن بشه...

طاها ارومیه

 دنیا طلبان دلنگرانی دارند
ترس از خطر جنگ جهانی دارند
مهدی طلبان کفن بپوشند همه
چون غیرت صاحب الزمانی دارند
___________________________
 .سردار مرز نمی شناخت
نه فقط در دفاع از دین و ناموسمون
. حتی در تصرف دلها💔💔
_____________________________
خدایا پاکم کن بعد خاکم کن❤❤
___________________________
❤ «مَن طَلَبَنی وَجَدَنی، مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی اَحَبَّنی وَ مَن اَحَبَّنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتَهُ وَ مَن عَشَقَتَهُ قَتَلتَهُ وَ مَن قَتَلتَهُ فَعَلی دِیَتَهُ وَ مَن عَلی دِیَتَهُ فَاِنّا دِیَتُهُ.»❤

به زور نمیتوان یه عده ای رو بهشتی کرد😕😕😕

چهارشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۷، ۰۴:۴۳ ب.ظ

سلام

این جمله برا عنوان نوشتم،واقعا خنده دارترین جمله دنیاست

بذارید یه ذره بهش بخندم😂😂😂😂

بعد ادامه مطلب...

مولا علی بر حق یا خیر..یا بایستی منکر حق بودند و دروازه علم بودند ایشون بود...

نه پس  اگر قبول داریم،مولا  علی ع می فرمائید :روایت به مضمون هست،اگردعوت به نیکی نشود و از بدی جلوگیری نشود،فساد جامعه رو خواهد گرفت وراه علاج برا آن نیست...

پس جمله خنده دار چی هست تو رو خدا

حالا میفهم کاری در حق مولا علی ع شد،فقط برا اون زمان نبود،برا نسل های ماها هم ظلم کردند...

موافقین ۱۲ مخالفین ۱۲ ۹۷/۰۹/۲۸
حسانه ..

نظرات  (۱۸)

به زور نمیشه اسلام رو چپوند تو حلق مردم شاید باور کردن افسانه های مارول راحت تر از داستان های قرآن باشه
پاسخ:
سلام
به زور؟؟؟
مخالفم
افسانه های مارول نمیدونم چی هستند.
فقط داستان های قرآن؟
زور نیست؟

پاسخ:
سلام
خیر..
در قبول اسلام مختارند 
السلام علیکم و رحمت الله و برکاته
پاسخ:
سلام

از جعبه بیا بیرون. بیرون از جعبه ببین و فکر کن
پاسخ:
سلام
منطورتون از جعبه چی هست؟؟
دنیای کوچیک جمهوری اسلامی
پاسخ:
سلام
من فراتر ازاون نگاه میکنم...
دنیای بزرگ که وسعت نداره

فکر میکنم منطقیه هر چند وقت یه بار آدم اصولی که بر اساس اون فکر میکنه رو با یه دید بی طرف از بیرون بررسی کنه نه؟
پاسخ:
سلام
درسته...
طی بررسی به خیلی موارد رسیدم...
خوب به چه منظور بررسی کردند هم مهمه
سلام
(نگارش پستتون چقدر درهم و نا ثواب !)

حدیث امیرالمونین که روایت کردید کدوم قسمتش به زور  و اجبار  اشاره داره ؟!  حضرت همون امربه معروف و نهی ازمنکر  رو تذکر دادن و ربطی به زورکی به بهشت فرستادن نداشت !  دوره عمر بود که با زور شمشیر مسلمون کردن تا بفرستن بهشت !!
پاسخ:
سلام
درست می فرمائید...
بله خوب همین جماعت با امر به معروف هم مشکل دارند
ما شیوه جناب عمر که دین اسلام ترویج نمیکنیم که!!!
سلام سلام خوبی شما‌؟
آاااامممممم خدا خداوند در قرآن میفرمایند لا اکراه فی الدین یعنی در دین هیچ اجباریچ نیسنه یه این معنا که امر به معروف و نهی از منکر انجام نشه یعنی شما وظیفه راهنمایی و تذکر دادنت رو انجام مییدی حالا اون با عقل و تصمیم خودش یا انتخاب میکنه یا نه
پیامبر هم در دوران جهلیت به زور کسی رو دین دار نکردند ایشون هدایت میکردند دعوت میکردند زیاد توضیح میدادند و از همه مهم ترخودشون عمل می کردند
بعضی ها با استمرار تو هدایت دین دار میشن ولی بعضی ها هم هر چقدر بگی و راهنمایی کنی حرف رو نمیپذیرند  در زمان پیامبر هم خدا بهشون فرمود (حالا این عین جمله میست ولی معنیش همین هست) که وقتی دیگه با حرف های تو دین رو نمیپذیرن نمیخاد انقدر خودت رو اذیت کنی
بهشتی شدن زوری نمیشه واقعا چون تو اومدی ظاهر طرف رو درست کردی باطن و دلش چی
باید خودش قبول کنه تا در تنهایی خودش هم دین دار باشه
حرع امام علی ع صد درصد درست هست ولی به معنای اجبار کردن و زور نیست
باید از بدی نهی شه و به خوبی امر و جلو فساد گرفته شه ولی نمیشه با زور کسی رو بهشتی کرد

شما در واقع میگید جمله به زور نمیشه کسی رو بهشتی کرد غلط هست
درصورتی که درست هست

پاسخ:
سلام
تشکر
اولا در انتخاب دین اجبار نیست..ولی وقتی شما انتخاب کردید.در انجام قوانین  که و این ربطی به امر به معروف و نهی از منکر نداره..
مثالا شما در انتخاب یه خونه آزاد و بعد از پرادخت هزینه،نمیتوانید دبه کنید مثالا آشپزخانه طبق سلیقه شما نیست،بایستی مقداری پول برگرده...
در مورد دین هم همین طور شما انتخاب میکنید ولی دیگه دبه کنید در اون صورت شما خودتون میخواهید خدایی کنید...
در مورد پیامبر هم پیامبر انقدر زیبا امر به معروف میکردند،نیازی نبوده با زبان حرف بزنند ..کما اینکه روایت به مضمون ازامام صادق ع می فرمائید :شیعیان ما کسانی هستند در عمل به نزدیک هستند..
حقوق افراد که این وسط ضایع میشه چی میشه..
ببنید هر آیات اومده گفته این کارها انجام بدید  ،انجام ندید نتیجه این میشه..بعد الان کشور ما قوانیش بر اساس (اسم دین اسلام)نتیجه کارها بهشت و جهنم و همان سعادت دنیا و آخرت که مطرح کردید،پس کسی از این حرف ها استفاده می کنه بایستی خیلی دقت کنه...
کما اینکه همه این حرف ها صفصته هست..اون ها با دین اسلام مشکل دارند..
ضمنا ما نمیتوانیم یه بخش های از قرآن به نفع مون قبول و یه بخش ها رو رد کنیم...
اولا اون جمله از بیخ وبن فردی که مطرح کرده.اشتباه بیان کرده...نه بنده 😊
الان بایستی گفت به زور نمیشه مردم برد جهنم دارند میبرند  البته ایشون وسیله هستند..
۱۴ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۳۵ مهدی محمدبیگی
دین به اجبار نیست شاید تو کشور های اسلامی کمی محدودیت مذهبی وجود داشته باشه
آهای اونی که اسم پیامبر رو داری داستان های قرآن اگر ساده بودند اگر معجزه ای نبود تو باور به اسلام می کردی؟
با این همه معجزه باز می گی افسانه های مارول بهتره
اگر خدا این همه قدرت نداشت اگر این همه معجزه بوجود نمی آورد ،خدا نمی شد که

پاسخ:
سلام
نمیدونم چه پاسخی بدم..مخاطبش بنده نیستم..
فقط این میدونم الان مردم نخواهند به زور به جهنم برن بایستی چه کسی رو ببینند...
بعد محدودیت نیست.احترام به ازادی اجتماعی و معنوی بقیه هست
۱۴ خرداد ۹۸ ، ۱۵:۵۶ مهدی محمدبیگی
خدا که همه رو به جهنم نمی بره اگر بهشت و جهنم نبود دیگه خدا هم عادل نبود اون هایی که می خوان جهنم نرن باید اون هایی رو ببینن که بهشون آسیب زدند یا آزارشون دادند
درباره ی محدودیت هم حق با شمااست منظور من هم همون بود
پاسخ:
سلام
صددرصد خداوند عادل هست..
خداوند اخر و عاقبتوهمه رو به خیر بگدرونه
۱۰ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۲۴ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

معتقدم امر به معروف و نهی از منکر بیش از آن که به تهدید و انذار نیاز داشته باشد به مسامحه و تحمل کجروی های اجتماعی افراد ناغافل و برچسب نزدن به آن ها نیاز دارد 

هر چه را بیش تر منع کنند بیش تر به آن حریص شوند 

پاسخ:
سلام
مسامحه یعنی چی؟؟
۱۰ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۴۷ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

مسامحه از نظر بنده یعنی عدم سلب آزادی افراد و ایجاد آزادی بیان زیرا همیشه اندیشه و منطق اسلام در هر بحث و تبادل نظری در یک فضای باز پیروز می شود 

پاسخ:
سلام
به نظرتون این مسامحه رو چه کسی ایجاد می کنه؟؟
ویا چه عواملی؟؟
۱۰ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۵۵ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

این مسامحه از نظر تقنینی باید با وضع قوانین در مجلس و اجرای اون توسط دولت و نظارت قضایی توسط قوه قضائییه و با فرهنک سازی توسط رسانه ها ایجاد شود 

کاهش ممیزی های وزارت ارشاد برای چاپ کتاب ها یا انتشار فیلم های سینمایی مثلا 

یا کاهش برخورد با بدحجابی که صرفا نفرت ایجاد می کند نسبت به دین در ذهن فردی که با او به تندی برخورد می شود

پاسخ:
سلام
آیا خود فرد رسانه نیست؟؟یا نمیتونه باشه؟؟
۱۰ فروردين ۹۹ ، ۲۱:۵۹ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

بله می تواند باشد مثل شما :)

 

پاسخ:
سلام
بله
جالبه شما تو نظرهاتون به خودتون اشاره نمی کنید؟؟
۱۰ فروردين ۹۹ ، ۲۲:۲۹ امیررضا خانلاری (وکیل الشعرا)

خب بله البته من فقط ی وبلاگ نویس هستم که عاشق ادبیاته :)

کار کوچیکی می کنم به همین دلیل اشاره کردن به خودم نکردم 

پاسخ:
سلام
بله 
نمیدونم نطرات تون جالب بود
۳۱ مرداد ۹۹ ، ۲۱:۵۲ علم با ارزش

باسلام.

به صاحب وبلاگ توصیه میکنم،زیاد به صحبت کردن با افراد بخصوص! وقت نزارید! اینا سیستمشون اینطوری که اصلا منطق جزء گناه قبول ندارن! 

و تصور میکنن،همه چیز عادی! و اگر اون دنیای هم باشه! اینا تویه بهشتن.. چون خدا اینقدر سخت نمی گیره! 

و تصور میکن! دیر یا زود دین نابود میشه! این در حالی که کل بشر تا به امروز به دست انسان ها خوب توسعه داده شده و به خاطره از خود گذشتگی اونهاست که الان نسل بشر و کارهای خوب ادامه پیدا کرده! وگرنه ادم ها پلید خودشون و فکرشون و .. همگی از ریشه زده شدن.این سنت خداست که انسان ها بد و زشت عمل نابود میشن.. در خیال خودشون که تصور میکنن همیشه هستن.

خدا در قران گفت در دین اجبار نیست ..! و تو نگهبان انها نیستی! بلکه ما نگهبان انها هستیم! و بزودی پاسخ انها را خواهم داد .. !و همیشه داده و نسلشون رو نابود کرده.. و البته اصلش هم اخرتشونه.. 

انسان با گفتن یک دروغ ساده هم نابود میشه ..! (که توبه نکرده باشه!) دیگه چه برسه به کارهای وحشتناکی که یک عده انجام دادن.. برخی واقعا در جهل مرکب فرو رفتن و واقعیت و جهان هستی و امتحان الهی و .. را فراموش کرده اند.

 

 

پاسخ:
سلام
درست می فرمائید.
خوب زمان لازمه 
به زودی همه چیز مشخص خواهد شد

سلام 

پذیرفتن دین و عقاید دینی کاملا آزاده . 

هیچکس انسان رو مجبور نکرده .

ولی خداوند که خیر و صلاح انسان و بنده اش را می خواد راه ۸وب و بد رو به ما نشون داده. هرکس دنبال راه خوب و کارهای خوب بره پاداش بهشت و هرکس دنبال گناهان و ظلم و باطل بره جایگاهش دوزخ و 🔥 جهنم است.

حالا هرکس خود داند 🤔

 

پاسخ:
سلام
۳۰ خرداد ۰۲ ، ۲۰:۲۱ ریآن ‌‌‌‌‌‌ ‌

جمله درستیه نمیشه به زور کسی رو به بهشت برد. زور و اجبار حتی برای کار خوب هم باعث لجاجت طرف میشه. من خودم کسی زورم کنه کاریو انجام بدم ن تنها انجام نمیدم بلکه برعکس اونکارو هم انجام میدم. ذات ادم با زور و اجبار کنار نمیاد مگر اینکه به این باور برسه اون زور به نفعش هست و به خلق و خوش هم بسازه

پاسخ:
سلام 
گاها باید دید این زورها شناخت و کی این نسبت به اسم زور به خورد ماها میده
حق با شماست اگر پیش بنده خیلی موارد با فیلم،کلیپ متن کوتاه خراب کرده باشند .مثل گوش دادن به مولودی بنده هم بدم میاد .
در کل ما گیر افتادیم تو زسانه و کلمات افراد برامون هر طور دوست دارند استفاده می کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">